Kees Faijdherbe († 22-02-2010) is de grondlegger van ons kantoor. Mede dankzij zijn persoonlijkheid, kennis en visie is ons kantoor geworden tot wat het nu is: persoonlijk, betrokken, overzichtelijk en uiterst deskundig.

Kees’ oneliners waren steevast: “Alles voor de klant.” –  “Een tevreden klant verlaat het pand.”  – “Een klant is niet klant voor heel even, een klant is klant voor een heel leven.”

Lang voor dat in de financiële dienstverlening de mantra “de klant centraal stellen” begon rond te zoemen werd in ons kantoor al het klantbelang centraal gesteld. Het klantbelang centraal stellen is overigens iets anders dan de klant centraal stellen. Met de term klant centraal bedoelt men vaak snelle service en goede bereikbaarheid. Ook dat is belangrijk. Het klantbelang centraal stellen gaat echter veel verder dan dat.

Klantbelang richt zich op advies dat naadloos aansluit bij uw situatie en financiële oplossingen die bij u passen. Dáár gaat het om.

Advies. Gebaseerd op gezond verstand, een helder hoofd en een warm hart. Wat we doen, doen we voor ú.

Gecertificeerde financiële planners met het FFP-Keurmerk

Een gecertificeerd financieel planner met het FFP-Keurmerk onderscheidt zich van andere adviseurs. Het FFP-keurmerk legt strenge opleidingseisen op en de verplichting om permanent actueel te zijn. Het biedt een heldere Gedragscode met zorgvuldig toezicht en een onafhankelijke klachtafhandeling. Het FFP-Keurmerk biedt zowel consumenten als financieel planners een stevig houvast bij financieel advies en biedt klanten harde garanties op het gebied van deskundigheid, integriteit en praktijkervaring. Het controleren van de certificering gaat eenvoudig en snel.

Om het FFP-Keurmerk te mogen voeren, moet een financieel planner voldoen aan strenge eisen en regels. Hierdoor kunnen klanten vertrouwen op objectief, passend en toekomstbestendig advies dat hen werkelijk verder helpt. De FFP stelt de volgende certificeringseisen (op hoofdlijnen):

  • Een financieel planner voldoet aan strenge opleidings- en (bij)scholingseisen.
  • Hij heeft een gedragscode ondertekend die hem verplicht altijd objectief te blijven en in het belang van zijn klant te handelen.
  • Als hij zich niet of onvoldoende aan deze regels houdt, kan de klant een klacht indienen.
  • Zo’n klacht wordt behandeld door een interne Commissie van Toezicht.